Bonilla-Cruz, Nidia-JohannaMoncada, Herminson OrlandoLatorre Yáñez, Jesús DavidGómez Torres, Hellen DayanaNiño-Vega, Jorge Armando2022-11-082022-11-082022Bonilla-Cruz, N.-J. ., Moncada, H. O. ., Latorre Yáñez, J. D. ., Gómez Torres, H. D. ., & Niño-Vega, J. A. . (2022). Psychological well-being and suicide orientation in teachers in Norte de Santander during COVID -19 confinement. Gaceta Médica De Caracas, 130(3S). Recuperado a partir de http://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_gmc/article/view/2417127390012https://hdl.handle.net/20.500.12442/11275The objective of this research is to analyze the relationship between psychological well-being and suicidal orientation in teachers from Norte de Santander during the COVID-19 confinement, implementing a methodology with a positivist approach, a non-experimental design of cross-sectional correlational scope, with a sample of 86 teachers from Norte de Santander. The findings obtained correspond to the identification of psychological well-being and the evaluation of suicidal orientation. Finally, the respective correlation between the variables was carried out. In conclusion, it is possible to determine that the population studied does not present anomalies in psychological well-being and suicidal orientation, taking into account the unforeseen change due to the confinement of COVID-19 and the new workload assignments.El objetivo de esta investigación es analizar la relación entre el bienestar psicológico y la orientación suicida en docentes de Norte de Santander durante el encierro COVID-19, implementando una metodología con enfoque positivista, un diseño no experimental de alcance correlacional transversal, con una muestra de 86 docentes de Norte de Santander. Los hallazgos obtenidos corresponden a la identificación del bienestar psicológico y la evaluación de la orientación suicida. Finalmente, se realizó la respectiva correlación entre las variables. En conclusión, es posible determinar que la población estudiada no presenta anomalías en el bienestar psicológico y la orientación suicida, teniendo en cuenta el cambio imprevisto por el confinamiento del COVID-19 y las nuevas asignaciones de carga laboral.pdfengAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalPsychological well-beingSuicidal orientationCOVID-19TeachersBienestar psicológicoOrientación suicidaDocentesPsychological well-being and suicide orientation in teachers in Norte de Santander during COVID -19 confinementinfo:eu-repo/semantics/openAccessinfo:eu-repo/semantics/articleBienestar psicológico y orientación al suicidio en docentes de Norte de Santander durante el confinamiento por la COVID-19https://doi.org/10.47307/GMC.2022.130.s3.26